חימום הבית בקמין

סולר לחימום והסקה

חימום הבית בקמין

מאת liat shaked

קמין הוא תא מתכת סגור המוסק באמצעות חומרי בערה שונים. החום שנוצר על ידי הקמין משמש בעיקר לצורכי חימום. כיום קמינים מוסקים באמצעות עץ, גז, נפט או סולר.

קמינים מודרניים לחימום הבית עשויים מגוף מתכת ונסגרים באמצעות דלת זכוכית כדי שניתן יהיה לראות דרכה את האש. בעלי יכולת ויסות הבערה.

 

כיום ישנם סוגים רבים של קמין, והם מותקנים לעתים כפריטי ריהוט ועיצוב דקורטיביים ולא בהכרח למטרות הסקה.

 

קמין מהסקת עץ

 

קמין מעץ הוא הקמין המסורתי והעתיק ביותר, קמין זה הגיע אלינו ממדינות אירופה הקרירות. בקמין זה משתמשים עד היום לחימום הבית ואף לבישול.

 

הקמין מחמם את הבית באמצעות שריפה של עץ מסוגים שונים, בעיקר מעצי הדרים, עצי זית או אלון. חשוב להקפיד שעצי הבעירה יהיו יבשים לחלוטין כדי שיבערו טוב יותר ולא יפיצו ריח לא נעים בזמן ההסקה. בקמין עץ ניתן לווסת את החום ע"י כמות העצים ששמים בתא הבעירה. בעירת העץ מפיצה ריחות נעימים בבית ונותנת אווירה רגועה ורומנטית.

 

למרות מראהו היוקרתי תחזוקתו זולה מאוד, את העצים ניתן להביא ממחסני עצים שונים, כיום ניתן להשיג עץ להסקה במחירים לא יקרים כלל.

 

קמין מהסקת סולר

 

קמין סולר הוא קמין המבוסס על תא חימום ועל שימוש בחומר הבעירה "סולר" המוכר לכולנו מתחנות הדלק. קמין נפט בס"כ יהיה מיוצר ממתכת עבה העמידה בפנים חום גבוה, יעילותו של קמין זה מבחינת חימום הבית היא רבה, גם כאשר מכבים את ההסקה הוא ממשיך לחמם את הבית לאורך זמן. תפעול הקמין הינו פשוט ומתבצע בדרך כלל על ידי חוגה שמאפשרת שליטה בכמות הזרמת הסולר ע"פ רצוננו.

 

את הקמין מתחזקים על ידי ניקוי תא הבעירה וניקוי הקרבורטור.

 

קמין מהסקת גז

 

קמיני הגז הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים מאוד, בשל התקנתם הקלה והפעלתם הפשוטה ובטוחה יחסית. קמיני גז מעניקים תחושה אותנטית של בעירה בגלל רמת הבטיחות שלהם ניתן למקם אותם בכל חדר בבית גם בחדר ילדים .

 

כידוע לנו היום הגז הביתי בטיחותי מאוד וגם דיי זול, בנוסף הבערה של הגז יפה ונעימה מאוד לאווירה של הבית בנוסף יכולת השליטה שלנו על המבער קלה מאוד (באמצעות שלט) ואין מגע ישיר שלנו עם האש כמו קמין נפט, כמו כן, הסקה בגז היא נקייה יותר משאר ההסקות.

 

התקנת קמין בבית תיעשה אך ורק ע"י אדם שמורשה לכך, בכך מובטחת לנו התקנה בטוחה ויעילה.

מקור המאמר: articles.co.il

 

חייגו אלינו לקבלת פרטים נוספים דילוג לתוכן